Rafinirana hrana može ugroziti blagodati mediteranske prehrane

Rafinirana hrana može ugroziti blagodati mediteranske prehrane

Znamo da je ekstra djevičansko maslinovo ulje zdravo. A kad god naiđemo na empirijska znanstvena istraživanja koja nanovo dokazuju tu činjenicu… podijelimo ih s vama. 😊

Navike konzumiranja rafinirane hrane povezane sa “zapadnjačkim” načinom prehrane polučuju obrnuto proporcionalne karakteristike blagodatima pridržavanja mediteranske prehrane. Ovo je zaključak nove studije medicinskog centra Sveučilišta Rush u Chicagu.

Promatračka studija provedena je među 5.000 odraslih osoba u dobi od 65 godina i starijima. Svi oni već su sudjelovali u čikaškom Projektu zdravlja i starenja, čiji je cilj bio utvrditi prehrambene i druge čimbenike rizika kognitivnih smetnji u gradskoj populaciji.

Učesnici studije koji su se pridržavali mediteranske prehrane – u usporedbi s onima koji nisu – bili su prosječno kognitivno mlađi 5,8 godina.

Rafinirana hrana smanjuje kognitivne sposobnosti

Tijekom studije, istraživači su mjerili pridržavanje učesnika mediteranskom režimu prehrane, vodeći rezultat na temelju konzumacije hrane, uključujući voće, povrće, maslinovo ulje i mahunarke.

Rezultat je prilagođen kako bi odražavao koliko su sudionici odstupali od mediteranske dijete i odlučili se za hranu tipičnu za zapadnjačku prehranu, poput rafiniranih žitarica i prerađenog mesa.

Zatim se izračunati rezultat usporedio s osnovnim moždanim funkcijama sudionika, uključujući njihovu kognitivnu funkciju, epizodno pamćenje i percepcijsku brzinu. Sve su se te varijable periodično bilježile kako bi se ispitalo kako na te funkcije utječe odstupanje od mediteranske prehrane.

Što kaže nutricionistički stručnjak

Rezultati studije objavljeni su u časopisu Journal of Alzheimer’s Association. Pokazali su da su sudionici koji se se više pridržavali mediteranske prehrane pokazali sporiji kognitivni pad u usporedbi s onima koji su više prakticirali “zapadnjački” način prehrane. Oni praktički nisu pokazali nikakvog napretka u suočavanju s pogoršavanjem kognitivnih sposobnosti.

“Rafinirana hrana može negativno utjecati na kognitivno zdravlje”, potvrdio je jedan od istraživača u studiji.

“Prehrana koja naglašava povrće, voće, ribu i cjelovite žitarice može pozitivno utjecati na zdravlje osobe. Ali kada se kombinira s prženom hranom, slatkišima, rafiniranim žitaricama, crvenim mesom i prerađenim mesom, primijetili smo da su blagodati konzumacije mediteranske prehrane umanjene.”

“Učesnici studije koji su imali visoku ocjenu mediteranske prehrane u usporedbi s onima koji su imali najnižu ocjenu kognitivno su bili mlađi od 5,8 godina”.

Zaključak studije

“Rezultati studije nadopunjuju prethodna otkrića koja su pokazala da mediteranska prehrana može biti vrlo djelotvorna protiv dijabetesa, određenih vrsta karcinoma te smanjiti rizik od srčanih bolesti”, rekli su istraživači.

Dodali su da rad na studiji još nije dovršen. Potrebna su daljnja istraživanja kako bi se ispitala i uspostavila veza između kognitivnih sposobnosti i prehrambenih navika.

Prilagodite svoju prehranu mediteranskoj dijeti. Konzumirajte svakodnevno voće, povrće, mahunarke i kvalitetno maslinovo ulje. Za ovo zadnje vam možemo pomoći. Samo kliknete na gumb ispod:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

*

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.